Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, February 20, 2012

Pagi yg Fenat !!!

Tak larat rsenye pagi ni.....Cadang mlm tdi nk mop lantai pgi ni..alih2 bdak shuweet 2 bgun awl plk rini...biasanya dia bngun kul 9-10a.m....pgi ni subuh2 da bngun....sblm papa pgi kje, papa buka kn upin n ipin kt tv...dia lyan2 kul 8 da tdo smula...lwat la nk start mop lntai......

Siap mop lntai...aku bsuh bju n siapkn la bekfest utk eisya n aku....pgi tdi aku da bkalkn en.hubby ngn nsi greng+tlur mata goyang utk en.hubby gi kje....sbb nsi skit aku bg smua la nsi greng kt en.hubby....cdg nk wat Crispy Fried Bread pgi ni....tp aku ade derhaka sket ngn resepi asal...hekhekhek.....Guna ape yg ade kt dpur je....


Crispy Fried Bread + Hot Milk + Air Suam

Mmg rangup sgt.....Ni resepi aku ambil dr My resepi

Bahan-bahan

  • 8 keping roti
  • Serikaya - Secukupnya (Aku gna sardin + mayonis)
  • 2 cawan Tepung gandum(aku wat 1 cwn je)
  • 2 1/2 cawan air aku wt 1 1/2 cwn je)
  • 2 sm Marjerin
  • 1 sudu kecil garam dan gula(gula bkn nak bagi perasa tp nak bg kuih sdikit berkilat je)
  • Sedikit pewarna kuning(Pewrna x de...guna kunyit aje)

Cara-cara

  1. Di dlm bekas,satukan tepung bersama marjerin,garam dan gula. Bancuh dgn air(guna whisk lg sng)warnakan kuning dan ketepikan.
  2. Ambil 2 keping roti dan intikan dengan serikaya dan potong ikut citarasa..nak cantik buang kerak tepi pun boleh.
  3. Panaskan minyak di dalam kuali utk menggoreng.
  4. Celupkan roti td ke dalam adunan tepung dan goreng segera sehingga keperangan.
  5. Siap utk dihidang.


Tp setakat aku n eisya je yg mkn....mmg x abis....mkn 2 kpg pn da knyang...jp lg kne ulang mkn la plk...hehehheheh....Sedap tau...lh wat bekfes..nk bwa p bkelah pn blh...wat mkn ptg pn yummy....





0 comments:

Post a Comment

 

Text

Sila-sila la yerk...!!!